De (kern HBO) opleiding NIMA Marketingcommunicatie-B, leidt op tot het officieel en internationaal erkende diploma marketingcommunicatieadviseur. De lessen worden door Qualified Lecturers verzorgd. U kiest met deze ACASACO-opleiding voor een toepassingsgerichte en zeer effectieve aanpak die een hoge slagingskans garandeert.
Deze interessante en praktijkgerichte opleiding is bedoeld voor iedereen die zich diepgaand wil ontwikkelen op het gebied van professionele marketingcommunicatie. NIMA Marketingcommunicatie-B is dè opleiding voor marketingcommunicatie-adviseurs, marketingcommunicatie-experts reclamebureaus en/of webdesignbureaus en marketingcommunicatiemanagers.
Het voornaamste doel van de opleiding NIMA Marketingcommunicatie-B is, om u optimaal voor te bereiden op het NIMA Marketingcommunicatie-B examen. Met de unieke aanpak van ACASACO gaat dat zeker lukken.
Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het benodigde studiemateriaal, dat uitstekend aansluit bij de exameneisen van het NIMA. Na elke bijeenkomst ontvangt u digitaal de antwoorden op en uitwerkingen van de vragen.
Als extra service werkt ACASACO met representatieve en inhoudelijk georiënteerde powerpointslides, die u ook na elke bijeenkomst digitaal worden aangeboden. Hierdoor zorgt ACASACO dat u op degelijke wijze ondersteund wordt tijdens uw studie, zodat u uiteindelijk optimaal bent voorbereid op het NIMA Marketingcommunicatie-B examen.
Het is lastig om hier iets over te zeggen dat voor iedereen geldt. Maar gemiddeld moet u rekenen op een tijdsinvestering van circa 8-10 uur per (dagdeel)studiebijeenkomst.
Een vooropleiding op minimaal HAVO- of MBO-niveau is gewenst. Uiteraard bieden de opleidingen NIMA Communicatie-A, NIMA PR-a of NGPR-A een goede basis om aan NIMA Marketingcommunicatie-B te beginnen. Indien u minimaal 18 jaar bent op de dag van het examen is voor toelating tot het NIMA-examen, geen specifieke vooropleiding vereist.
Het NIMA Marketingcommunicatie-B examen wordt tweemaal per jaar afgenomen in mei en december. Het NIMA Marketingcommunicatie-B examen bestaat uit een theorieexamen en een mondeling examen waarin u een (vanuit uw organisatie) zelf opgesteld marketingcommunicatieplan presenteert en verdedigt.
Het NIMA Marketingcommunicatie-B examen is een extern examen, waarvoor u zich via de website van het NIMA » digitaal kunt aanmelden.
Visie op marketingcommunicatie
- Merkenbeleid en -strategie
- Communicatieonderzoek
- Communicatiestrategie en –media
- Mediacommunicatieplan
- Merk vs product
- Marketingcommunicatie en -instrumenten
Strategische marketingplanning
- Het marketingplan
- Marktanalyse
- Marketingcommunicatiestrategie
- Marketingcommunicatiedoelgroepen
- Marketingcommunicatiedoelstellingen
- Ontwikkeling van het creatieve concept
Toepassingsgebieden
- Geïntegreerde marketingcommunicatie
- Brand management
- E-commerce
- Communicatiemix
- Regelgeving (auteurswet, warenwet, mediawet, Reclame Codecommissie, WMR, sweepstakes)
- Reclame (soorten, proces- en effectdoelstellingen, accountability)
- Public Relations (intern – extern, specialismen)
- Sponsoring (vijf soorten)
- Promoties
- Winkelcommunicatie
- Persoonlijke verkoop
- Beurzen en tentoonstellingen
- Geïntegreerde marketingcommunicatie
Uitvoeringsvaardigheden
- Adviesvaardigheden
- Projectmanagement
- Presentatievaardigheden
- Aansturen externe bureaus
- Persoonlijke presentatie en effectiviteit
Inschrijfgeld 50,- euro
Cursusgeld 1.960,- euro
Literatuurkosten 185,- euro
Totaal 2.195,- euro
Dagopleiding 100,- euro
Avondopleiding 75,- euro
Handouts, reprorechten 12,50 euro
Dagopleiding lokatie Utrecht
6 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur
(wo, vr, za).
Avondopleiding lokatie Utrecht
12 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur
(ma, di, do).
© ACASACO | Postbus 14187 | 3508 SG Utrecht | Kvknummer 30163454