Om succesvol te kunnen werken in een commerciële omgeving, moet u beschikken over de nodige specifieke vaardigheden. Deze training is bedoeld om uw commerciële vaardigheden te ontwikkelen.
De training wordt verzorgd door trainers met een ruime saleservaring. Zij zijn in staat om u deze praktische vaardigheden te leren en wel op een dusdanige wijze dat u ze direct in uw dagelijkse praktijk kunt toepassen.
Iedereen die werkzaam is in een commerciële omgeving en zijn commerciële vaardigheden (verder) wil ontwikkelen.
Tijdens de training CV, volgt na een theoretisch kader telkens een praktijkgerichte en persoonlijke oefening. Hierdoor leert u de theorie toe te passen. Omdat het om vaardigheden gaat, trainen we aan de hand van rollenspelen op grond waarvan u feedback krijgt op uw gedrag. Soms gebeurt dit met medecursisten, soms met uw trainer.
De feedback die u krijgt is opbouwend en lerend van aard maar ook erg duidelijk en genuanceerd direct en dus: scherp! Hierdoor wordt de training voor u persoonlijk erg effectief…
Twee dagen. Tussen de trainingsdagen zit een periode van twee weken.
Professionele commerciële werkhouding
- Algemene achtergronden van een commerciële werkomgeving
- Reflectie op commerciële en communicatieve vaardigheden:
ontwikkelen van persoonlijke kracht
- Oppikken van (commerciële) signalen
- Persoonlijke commerciële presentatie
Effectief communiceren
- Vaststellen van gespreksdoelen
- Communicatie wordt bepaald door de situatie, de ander en uzelf
- Communicatiestijlen en -technieken
- Regels en uitgangspunten van effectieve communicatie
- Inzicht krijgen in problemen met interpersoonlijke communicatie en oplossingen
- Verbeteren van de communicatieve houding
- Stemgebruik - inhoud & lichaamstaal (38-7-55)
Communicatiestijlen en - structuren
- Communicatiemodel
- Gesprekstechnieken: feedback & assertiviteit
- Verbale en non verbale communciatie: persoonlijke afstemming
Assertief communiceren
- Wat is assertief communiceren?
- Assertieve communicatie, de zender
- Assertieve communicatie, de ontvanger
- Verbale en non verbale kenmerken van assertief gedrag
- Toepassingen Commerciële gesprekstechnieken
- Verkoopvaardigheden
- Feedback, de zender
- Feedback, de ontvanger
- Verbale en non verbale kenmerken van feedbackgesprekken
- Slechte en goede luistervaardigheden
- Herkennen van koopsignalen
Gesprekstechnieken algemeen
- Voorbereiding (paper and mind)
- Doelen
- Opbouw van gesprekken
- Gemedieerde gesprekken, do's and dont's
© ACASACO | Postbus 14187 | 3508 SG Utrecht | Kvknummer 30163454